top of page

עולם הפיסול - כיצד התחלתי


בתחילת דרכי בעולם הפיסול חיפשתי משהו שאוכל להתנסות בו בקלות יחסית.

ניסיתי מספר חומרים אתם ניסיתי לפסל כמו חימר, עץ, חומרים פלסטיים וכו', וביום אחד כאשר סידרתי את המחסן בחצר גיליתי בלוק של איטונג שעמד באחת הפינות.

אתם מכירים את התחושה של "יש לי רעיון" ? אז כך הרגשתי.

לקחתי את בלוק האיטונג לקחתי מעין סכין רחבה שהיתה במחסן והתחלתי לגלף ולפסל בבלוק.

מבלי לשים לב השעות חלפו וחוויתי סוג של פיסול שמאוד נהניתי ממנו.

מפה לשם , עם בלוק ועוד בל

וק הבנתי לאט לאט את התנהגות החומר ושיפרתי מפעם לפעם את איכות התוצאה.

השתמשתי בכלים שונים בעלי מבנה שונה ע"מ לגלף באבן וליצור פסלים המבטאים תנועה, הבעה , אלמנטים אבסטרקטיים וכד'.

גיליתי שאני יכול לצפות את הפסל המוגמר בחומרים שונים ובטכניקות שונות על מנת לתת לו טקסטורה שונה ובשילוב עם צביעה מסוגים שונים גם המראה הפך להיות גורם משמעותי בתהליך יצירת הפסל.

כך יכולתי להמחיש מראה של פסל עץ או צבעוניות מסוימת, יכולתי לבטא את ההטעיה שיש במראה העיניים כאשר אנשים שראו יצירות שלי אכן חשבו כי מדובר בעץ, אך למעשה הציפוי והצביעה הם אלו שגרמו ל"הטעיה" הזו.

במשך הזמן אוסיף עוד רעיונות וכלים ואעלה על הכתב רעיונות נוספים שיהיו לי לחלוק עמכם הקשורים לעולם הפיסול .

אני מקווה כי בלוג זה יעשיר מי מכם ולפחות במשהו.

אשמח לקבל תגובות והתרשמויות, ניתן ליצור עמי קשר באמצעות האתר.

פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page